Späť

Rallycros so skratkou AGS a všeličo iné.

Pridané: 05.09.2014 11:31:44

05 September 2014

Už sme čo to povedali na vyhodnotení. Stručne a jednoducho... ,,Autokros je vozenie sa s vrakom na lúke" - také ohlasy počúvame denno denne. Dlho sme sa snažili autokrosu navrátiť dobré meno, až sme to nakoniec vzdali. Po kauze, že trať nesmie dostať licenciu, pre nejaké chýbajúce zvodidlá a ešte plno ďalších výhovoriek sme pred slovom autokros buchli dverami. Odvetvie ako také je v poriadku, rodia sa v ňom jazdci, učia sa zvládať situácie v ,,spomalených záberoch", cibria techniku, trénujú zrovnanie auta po prípadnom kontakte, prejazd zákrutami si opakujú donekonečna až kým sa nepodarí... všetko to je napríklad v rally - čo je pre mňa vrchol motoristického športu odhliadnuc od F1, aspoň po finančnej náročnosti, nemožné. Často sme autokros prirovnávali k inkubátoru jazdcov a videli sme, (mali sme skúsenosť), že kto nezvládne autokrosovú trať, zbytočné mu bude štartovať vyššie. Slovo autokros pomaly začalo vstávať z mŕtvych, a už ho dobráci (veď oni vedia o kom je reč) opäť pochovali. Nie sme celkom normálni, veď kto normálny by aj toto robil za vlastné, keď iným za to platia celkom dobrý balík. Ale až takí morbídny nie sme. Takže sme kôly tím jazdcom, ktorí sú happy a vážia si toho, že si majú kde zajazdiť a kôly množstvu majiteľov darčekových poukážok, z ktorých nezanedbateľné množstvo keď i len okrajovo pričuchne k motoristickému športu, začali na trati s úpravami, ktoré nám umožnia začať s rallycrosom. Vy všetci, ktorí ste boli od začiatku s nami a tí, ktorí ste sa pridali do rozbehnutého vlaku ste sa postarali o rallycros na Slovensku. Ja osobne občas hladám dôvod prečo to robiť. Raz ma ženú tie ohromné úsmevy klientov, hoci ma občas bolí brucho od smiechu z toho ich jazdeckého ,,umenia". Inokedy zas spokojnosť kienta, ktorý nahodil prevodovku z našej dieľne a mohol ju hneď vyskúšať na trati. A potom príde partia kolegov, kde jeden nevie ako sa volá druhý, ale keď odchádzajú všetci si tikajú. Ale napríklad aj vtedy, keď príde najväčší frajer na svete na najnovšom medveďovi a po sprostých rečiach, že to musí vedieť prejsť každý za pol minútu. sa v prvej zákrute druhého kola prehodí cez strechu. Našťastie svoje hranice našiel a sebavedomie racionálne kleslo tu na uzatvorenom okruhu. A viete čo najviac? Že ten Ivan Jakeš príde zakaždým sa na tej bugine povoziť, že ten Alex Štefuca si drží ten termín v diári a že ten Aďo Žilík príde k nám hoci sú aj preteky bližšie k jeho domu. A keď už sme spomenuli toho Ivana Jakeša, tak ako on, tak aj Janko Šebo a Tóthovci a Dlesk a ďalší sa postarali o to, aby sme trať mohli začať meniť na rallycrosovu. My vieme, že nikto z nich to nemusel urobiť. Nemajú dôvod. Tak ani ja už ten dôvod nehľadám. A môžu sa jazdci tisíc krát po pretekoch rozčulovať, že sme ich neprávom vylúčili. Že sme ich neprávom napomenuli. A že veď ten druhý do nich napálil rozjazdu pred tým... Dokonca sme otvorili aj spoluprácu s novými organizátormi. Dávame im možnosť urobiť si preteky u nás. každý pretek, ktorý sa u nás urobí sa započíta do AGS a do záverečného vyhodnotenia. Ako aj už avizovaný Memoriál Karola Šedivého 26.10.2014. Organizátor samozrejme musí spĺňať určitý štandard, aby preteky nevyzerali ako nemenované akcie. Vrátim sa k ,,zľudovelej" skratke AGS. Naďalej ostáva. Celé znennie však je AutoGrande Slovakia. Pravidlá ostávajú, od jazdcov si to tiež nevyžaduje zmeny. Najbližší rallycros je 28.9. Preteky s novým názvom, novým pohľadom na vec. Tí, ktorí ešte stále majú pocit, že zaplatením štartovného si prenajímajú v depe boxerský ring a na trati slobodu naraziť do všetkého čo im stojí v ceste, nech radšej ostanú doma. Ak ešte nedokážete zvládnuť auto, tak aby ste ho vedeli zatočiť vtedy keď potrebujete a pribrzdiť včas aby ste nezostrelili súpera, tak príďte trénovať. Na trénovanie sme vyčlenili nedele. Prípadne soboty po 17:00. Aby som nezabudla, činovníci. Niektorých by ste najradšej nosili na rukách - prídu či je horúčava, mráz, dážď či vietor a niektorí zas majú pocit, že ich na rukách nosiť musíte. A to niekedy doslova. Stačí si naliať viac než je treba. Správanie činovníkov vo veľkom rozhoduje o účasti jazdca na ďalších pretekoch. Stačí ak vlajkár zle rozhodne o kolízii. Neuvedomujúc si zodpovednosť a škodách po zlom verdikte sa mu ešte zdá že 20,-€ je málo a radšej bude sedieť v krčme. Naproti tomu príde chalan z Košíc, aby si tých 20,-€ mohol zarobiť a možno aby bol proste len na pretekoch. Lebo ho to baví. A prajem nám aj vám všetkým, aby to bavilo čo najdlhšie.

Táto stránka používa cookies. Viac info

Prihlásenie